Thursday 12 July 2018

Cara Atasi Bengkak Tonsil tanpa pembedahan tetapi dengan Vitamin Semulajadi



 
Assalamualaikum w.b.t

Semenjak post saya berkenaan dengan anak saya yang terpaksa menjalani pembedahan membuang tonsil beberapa tahun lepas, kisah di sini ,  kini semakin ramai yang pm saya bagaimana cara untuk mengatasi bengkak tonsil yang berlarutan dan tanpa melalui pembedahan untuk membuang tonsil.
 
Alhamdulillah, ramai yang dah menyedari bahawa pentingnya vitamin untuk sistem pertahanan badan sama ada kepada orang dewasa mahupun kanak-kanak.
 

Apa itu tonsil?
 
Ia adalah sistem pertahanan badan yang pertama untuk melawan jangkitan bakteria dan virus.
 
Apabila sistem pertahanan kita kuat, tonsil akan melawan bakteria atau virus yang datang pada kita. Namun sekiranya pertahanan badan kita lemah, setiap bulan kita akan demam, atau tonsil akan bengkak .

 

Sebab itulah sekarang saya siapkan anak anak dengan vitamin  semulajadi untuk pastikan anak anak sentiasa sihat, tidak mudah demam dan kuatkan immuniti badan. Kerana setiap kali demam, setiap kali itulah anak saya tersebut tidak dapat pergi sekolah.


Ada juga orang tanya apa KESAN bila tonsil selalu bengkak?
 
1. Anak yang tidurnya kerap berdengkur dan boleh mengganggu orang yang tidak biasa dengan bunyi dengkur;

2. Nafasnye yang berbau. Benda putih yang ada kat tonsil itu lah yang menyebabkan nafas berbau.


Kini, setelah 2 tahun berlalu, Alhamdulillah  demam anak sangat sangat kurang. Kalau dulu setiap bulan anak akan demam. Bila demam, tonsil akan bengkak.

Jadi ibu ibu, siapkanlah anak anak mahupun ahli keluarga lain dengan vitamin semulajadi untuk kuatkan daya pertahanan badan daripada penyakit,  mengelak daripada bengkak tonsil yang kerap dan tentunya tidak perlu kepada pembedahan.

Saya jemput ibu ibu semua saksikan video ini:-





Vitamin Semulajadi tersebut adalah:-
 
GARLIC
 
Bertindak sebagai antibiotik semulajadi. Menghalang jangkitan bintik-bintik putih atau kuman.
 
 

OMEGA GUARD
 
Bertindak sebagai antiradang untuk mengecutkan tonsil yang bengkak. Membantu mengurangkang rasa pedih dan sakit pada tonsil .
 
Merupakan supplement minyak ikan terbaik kerana ia mengurangkan batuk berkahak, mengatasi atshma, resdung dan alahan.
 
 

 

VITAMIN C
 
Menyokong sistem imunisasi badan. Kurangkan demam, selesema dan batuk.
 
 

NUTRIFERON
 
Membantu mengurangkan kelesuan badan dan mengelakkan tonsil membengkak dengan lebih besar.
 


 


Alhamdulillah, saya amat berpuas hati dengan Vitamin Semulajadi ini kerana ia dihasilkan daripada sumber tumbuh tumbuhan, diproses tanpa memusnahkan nutrien utama dan tanpa bahan tiruan. 
 
Setiap hari saya akan ingatkan anak saya Faiz untuk teruskan pengambilan Vitamin C dan OmegaGuard.
 
Manakala Fakhry pula saya bekalkan dengan Vitalea for kids.

Untuk mendapatkan Vitamin dengan harga yang lebih jimat, anda hendaklah mendaftar ahli Shaklee terlebih dahulu dan saya sedia membantu anda.

Sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan Vitamin Shaklee, boleh terus menghubungi saya di WhatSAPP www.wasap.my/60176478272
Fb page: vitaminsihatcergas
Ig : raidarizal
COD: Teluk Intan, Langkap, Simpang Empat, Bagan Datok, Kg Gajah
POS: Seluruh Malaysia



 

No comments:

Post a Comment