Monday 1 May 2017

KISAH CINTA YANG TERPAKSA AKHIRNYA BERTAMBAH SAYANG


😍😍MULA MENCEBURI


BERBEZA DENGAN PRODUK MAKANAN TAMBAHAN YANG LAIN


Sebab sayangkan suami, saya sentiasa mencari-cari jalan penyelesaian untuk memastikan kesihatan yang lebih terjamin. Sebenarnya dah banyak makanan tambahan yang saya cuba berikan pada suami dan pada diri saya pun namun semuanya berhenti di tengah jalan.

Sehinggalah suatu hari, biras saya cuba perkenalkan CHINCH SHAKE MIX pada suami di mana produk tu berfungsi untuk membuang mana-mana yang tidak diingini dan Glycemic yang rendah kandungan dalam tu bertujuan untuk mengekalkan tahap gula darah yang normal dan disamping mengekalkan tenaga. Rasa nak cuba dengan produk tu, maka suami beli 2 perisa. Cuba minum tapi tak habis satu tong pun suami dah tak nak minum. Susah cara penyediaan kot sebab kadang-kadang suami nak minum benda yang dah siap bancuh. Kalau dia yang sendiri bancuh, alamat idakle.   

Biras lepas tu tak putus asa. Suatu hari biras bagitau saya ada promosi ENERGISING SOY PROTEIN (ESP) di mana ia membekalkan tenaga berkekalan dengan sumber protein di dalamnya yang berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi  dan ia sangat digalakkan untuk orang yang ada masalah gastrik macam saya sebab ia buat kita rasa kenyang. Saya beli ESP tu sebab saya kadang-kadang tak sempat nak breakfast pagi-pagi, terus pergi ofis. Lepas tu mula lah datang gastrik. Itu kisah saya.

Akhirnya Februari 2014, saya mula mendaftar menjadi ahli shaklee di bawah biras saya. Tak sia-sia dia promote kat saya. Lepas mendaftar dengan yuran keahlian yang tidak kurang daripada  RM70.00, saya mula membeli OMEGAGUARD, LECITHIN, ALFALFA, VIVIX dan SR VITAMIN C dengan harga ahli. Semua ni saya beli untuk suami tau. Kita isteri kena bagi suami makan makanan tambahan ni, kalau tak bagi penyudahnya dudukla kat situ botol tak berusik pun. Lepas 3 bulan amalkan 5 produk tu, suami buat blood test. Wow,,,,, Alhamdulillah, result yang sungguh bagus. Kalau nak tau, sebelum ni, doktor bekalkan ubat kencing manis dan kolestrol setiap bulan. Bila doktor tengok result tu, terus doktor cakap bagus ni, ada makan pape ke? Suami bagitau dia makan OmegaGuard Shaklee. Doktor cakap bagus tu OmegaGuard, kalau macam tu, saya stopkan ubat kolestrol.


SET KURUS + KURANGKAN KOLESTROL JAHAT

CARA PENYEDIAAN CHINCH
Cerita inch loss pula, seluar dah longgar, terpaksa tebuk butang tali pinggang. Dah berapa kali tebuk dah. Baju-baju lama yang tak muat dulu boleh pakai balik. Seluar jeans beli baru sebab yang ada tu dah longgar. Inch Loss ni setiap hari kena disiplin makan supplement. Kawan dia OmegaGuard, Lectitin dan Alfalfa. Saya tak nampak suami dah kurus tapi perasan dia selalu tebuk butang tali pinggang. Kawan-kawan yang jarang berjumpa hari-hari selalu tegur yang suami semakin kurus dan semakin hensem pulak tu.

VIVIX  pula saya bagi pada suami untuk mengurangkan kompilasi diabetes/kencing manis serta untuk meningkatkan kesihatan imun badan. Ia diminum sebanyak satu sudu kecil setiap malam sebelum tidur. Perubahan dia dah kurang penat, cergas dan kurang mengantuk di siang hari. Balik kampung tengah-tengah malam pun masih segar mata.

BAGAIMANA VIVIX BERTINDAK



Suami juga sangat kuat resdungnya. Setiap pagi bila bangun tidur, dia akan bersin. Bila bersin, bau dikatakan kurang menyelerakan. Dengan pengambilan VITAMIN C ni, pagi-pagi dah takde bersin. Kalau bersin pun sekali sekala je dan bau yang menyelerakan tadi tu dah takde.


TUGAS VITAMIN C
Ingatnya, setiap makanan tambahan yang kita ambil dan tak pernah ambil sebelum ni, bila kita dah start ambil, mula-mula sekali dia akan datang pada badan kita krisis penyembuhan"healing crisis". Cara ia datang tak sama dengan semua orang. Bergantung pada penerimaaan badan seseorang. Sebab apa healing crisis? Sebab  vitamin yang kita ambil tu ia bertindak mengeluarkan toksin dan merawat kerosakan pada sel dan sistem dalam badan kita. Proses ni lah yang membuatkan seseorang tu rasa tak sedap badan dan mungkin demam.


Bagaimana dengan suami saya? Ya....suami saya 2 minggu pertama ambil supplement tu, dia demam , badan letih, sakit badan, asyik berselimut je dan dalam seminggu jugaklah macam tu. Tak pergi klinik pun . Alhamdulillah, lepas seminggu tu suami dah pulih seperti biasa.

Sehinggalah sekarang OmegaGuard dan SR Vitamin C mejadi teman sejati suamiku.

Sumber maklumat: Shaklee

Ingin dapatkan kesihatan yang optimum untuk orang yang tersayang?

Hubungi saya di WhatSAPP www.wasap.my/60176478272
Fb: rul aida muda
Fb page: vitaminsihatcergas
Ig : raidarizal

COD: Teluk Intan, Langkap, Simpang Empat, Bagan Datok, Kg Gajah
POS: Seluruh Malaysia

                                 

2 comments: