Wednesday 14 February 2018

Kenapa Memilih Shaklee Untuk Berbisnes

 

SEBAB KENAPA SAYA MEMILIH SHAKLEE UNTUK BERBISNES




 

Sejarah bermula pada tahun 2013 tahu apa itu shaklee daripada biras, 2014 mula bersama-sama dengan kawan kawan shaklee, daftar ahli seterusnya mula makan vitamin.Mula mendaftar ahli sebab nak beli vitamin dengan harga yang murah.

Melihat kepada banyak sharing kawan-kawan tentang produk, kebaikan produk, kelebihan produk, membuatkan saya semakin terpikat dan terinpirasi dengan #shakleeeffect  ditambah pula dengan Shaklee yang dah ramai membantu orang-orang diluar sana untuk  mencantikkan ekonomi keluarga.

Antara sebab yang membuatkan saya memilih shaklee untuk berbisnes adalah:-

 
1. Bisnes Adalah Sunnah Nabi

 
Rasulullah s.a.w menjadi seorang usahawan ketika baginda berumur 12 tahun. Pernah suatu ketika, Rasulullah memperolehi keuntungan yang lebih dari usahawan-usahawan yang lain. Ini menunjukkan kehebatan baginda dalam berniaga. Rasulullah berniaga BUKAN mengejar harta semata-mata MALAH untuk menyara kehidupan. Dan  kerana perniagaan adalah cara yang paling mudah untuk saling membantu dalam kehidupan.

 
2. Tingkatkan Ekonomi Keluarga

 
Zaman yang semakin mencabar. Setiap hari ada je harga barang naik. Contoh paling dekat minyak petrol. Bayangkan dalam sebulan mesti naik harga minyak. Kami suami isteri yang kerap outstation rasa terbeban dengan kenaikan harga minyak ini. Sehinggakan suami menyarankan saya untuk memandu kerana kalau dia yang pandu, minyak cepat habis sebab dia suka tekan minyak sampai rapat lantai kereta tu.
 
Lagi contoh pisang goreng. beli RM2 dapat 4 keping pisang goreng. Bukan isi tebal pun, nipis je, tepung yang tebal. Nak lagi sedap pisang goreng cheese. Peniaga jual satu bekas RM5.  Satu bekas tu ada 10 keping. Mahal tak? Tak salahkan pada peniaga tu sebab itulah cara diaorang mencari rezeki.
 
Semua ini adalah desakan hidup. Atas desakan hiduplah, barang barang keperluan menjadi tidak mampu untuk dibeli. Pernah tau saya berkira duit dalam wallet untuk beli barang makan dan barang dapur. Ambik satu barang, saya kira. Ambik lagi barang lain saya kira sebab saya takut duit tak cukup. 

Ikuti kisah jana duit


3) Niat dan Motivasi Berbisnes

 
Dalam IREACH, kami diterapkan dengan amalan-amalan rohani disamping berbisnes. Ingatan kebergantungan pada Allah sangat menyentuh jiwa. Setiap masa setiap saat setiap ketika merasakan diri ini terlalu dekat pada Allah.
 

4) Produk Yang Memberi Kesan Kesihatan Yang Baik Pada Keluarga


Alhamdulillah, banyak produk keluaran Shaklee yang saya berpuas hati mengamalkannya. Antaranya produk vitamin OmegaGuard yang sejak dari tahun 2014 sehingga sekarang 2018, produk tersebut kami sekeluarga amalkan.
 


Ikuti kisah saya selanjutnya.
kisah saya


 5) Support Sistem Yang Hebat

 Suami, anak-anak dan keluarga terdekat adalah penggalak utama untuk saya berbisnes. Dalam IREACH pula, masing-masing bekerjasama untuk sama-sama membantu kawan-kawan yang ingin berjaya. Task tsunami yang diberikan membantu saya untuk menghilangkan rasa malu pada mulanya. Banyak group dalam Ireach yang saya join menjadikan kami semua merasakan kami sangat rapat walaupun hanya berdiskusi di alam maya. Merasakan bonding sangat-sangat.

 
 



6) Sesi Perkongsian Ilmu Yang Mantap

 
Untuk mendapatkan pengetahuan yang lebih jelas dalam sesuatu produk, Shaklee sendiri telah membuat sesi sesi pembelajaran tetap setiap kali adanya produk terbaru. Shaklee akan menjelajah ke seluruh negara berjumpa dengan Pengedar-Pengedar Shaklee.



 
 
 
Terbaru produk skin care YOUTH baru sahaja dilancarkan.
 


Antara kelas lain yang disediakan oleh leader-leader pula adalah seperti kelas nutrisi, marketing, blogging dan task tsunami harian.
Kelas-kelas ini ada yang secara offline dan ada yang secara online. Jangan tidak percaya, saya pun sudah berani untuk membuat kelas dan berkongsi ilmu dengan kawan kawan. 
 


7) Syarikat dan Produk Terbaik

 
Shaklee adalah satu syarikat yang mengeluarkan produk Rumah Sihat, Cantik Sihat, Nutrisi Sihat, dan Berat Badan Sihat yang selamat, berkesan dan mesra alam.

Ikuti pembacaan seterusnya di sini

 
8) Ganjaran Yang Hebat

 
Pengedar Shaklee berpeluang mendapat 6 ganjaran hebat. Antaranya:-
  1. Untung Runcit- membeli produk dengan Harga Pengedar (DP) dan menjual produk dengan Harga Jual (RP)
  2. Bonus Peribadi-apabila belian mencapai nilai 150uv yang membolehkan bonus diperolehi setiap bulan
  3. Bonus Kumpulan Peribadi-anda  serta Pengedar Kumpulan Peribadi Anda menjana jualan produk bulanan, anda akan menerima bonus berdasarkan jumlah jualan produk tersebut.
  4. Bonus Kepimpinan-Apabila mencapai tahap Senior Supervisor dan mula membina Supervisor lain di dalam organisasi anda.
  5. Bonus Infiniti-bonus yang dibayar bermula dari pangkat Coordinator
  6. Program Gold Ambassador
  7. Insentif Tahunan-International Trip & umrah setiap tahun, Conference Trip dan Bonus Kereta. 


9) Pencapaian Shaklee 

Shaklee adalah syarikat pertama menerima Sijil Climate Neutral & Keseimbangan Pembebasan Gas CO2 dan ia sangat menjaga persekitaran.

Pada awal 1990-an, NASA meminta Shaklee agar mewujudkan minuman rehidrasi untuk Angkasawan. Satu minuman rehidrasi yang diberi nama Astro Aids-adalah produk rasmi yang dicipta untuk NASA dan ia adalah bekalan perjalanan ke angkasa. Di bumi, ia dikenali sebagi Perfomance Drinks.

 



ANDA BERMINAT UNTUK MULAKAN BISNES SHAKLEE?
  1. Mendaftar ahli dengan bayaran RM79.00. Boleh terus WhatSAPP saya di www.wasap.my/60132171534
  2. Fokus pada produk yang anda perlukan dan rasakan kesannya
  3. Mulakan bisnes dengan promo set yang anda gunakan
  4. Sanggup follow dan rapat dengan Mentor.


Sebarang pertanyaan atau ingin berada dalam team saya RAIDA'S LEGACY boleh terus menghubungi saya di WhatSAPP www.wasap.my/60132171534


    Salam Sayang
    Daripada saya Founder of Raida`s LEGACY

    No comments:

    Post a Comment