Thursday 19 July 2018

Masalah Haid Tidak Teratur selepas Bersalin Dan Cara Atasi





Setiap ibu bapa yang menanti akan kehadiran cahayamata pastinya merasa sangat seronok dan teruja apabila anak yang ditunggu-tunggu telah lahir ke dunia dengan sihat walafiat.
 
Akan tetapi, bagi wanita yang mempunyai masalah haid yang tidak teratur dan tidak lancar, akan mengalami masalah kesuburan dan agak sukar bagi mereka untuk hamil. 

Semua orang tahu bahawa apabila seseorang wanita mula hamil, maka haidnya akan terhenti. Dan selepas melahirkan anak atau mengalami keguguran, haid tidak akan datang serta merta. Ada yang datang haid selepas 5 atau 7 minggu bersalin, dan ada yang datang haid selepas setahun bersalin.
  
Wanita setelah melahirkan anak atau keguguran akan mengalami pendarahan nifas selama 40 hingga 60 hari. Dalam waktu ini, rahim akan mengecut dan kembali kepada saiz normal. Pendarahan nifas semakin berkurangan apabila memasuki minggu kedua selepas kelahiran dan akan mejadi kekuningan pada minggu terakhir sebelum darah nifas berhenti.
 
Kitaran haid yang normal seperti sebelum bersalin tidak akan datang segera pada bulan berikutnya selepas bersalin. Sesetengah wanita mengambil masa yang agak lama untuk haidnya kembali normal kerana mereka sedang mengalami perubahan hormon dan tubuh mereka sedang mengatur semula ketidakseimbangan ini.
 
Sebenarnya ada cara untuk mempercepatkan keseimbangan hormon untuk kitaran haid kembali normal. Dan kitaran haid normal adalah sangat penting kerana ia juga memudahkan wanita-wanita ini merancang untuk kehamilan yang seterusnya.
 
Sekiranya ketidakseimbangan ini tidak diatasi, ia boleh menjejaskan kesuburan. (ramai pasangan baru berkahwin mengalami masalah ini)
 
Saya ada beberapa cadangan produk untuk membantu mempercepatkan keseimbangan hormon untuk kitaran haid kembali normal yang pastinya berbaloi memilikinya.
 

1. VIVIX
 

Produk paling hot keluaran Shaklee.

Vivix membantu mengawal atur semula ketidakseimbangan hormon wanita untuk menjadikan kitaran haid lebih teratur.

Apabila kitaran haid lebih teratur, maka segala masalah jerawat dan jeragat yang teruk di kulit wajah semakin hilang dan kulit wajah menjadi lebih sihat, berseri dan bertambah cantik.

Bahan "Resveratrol" di dalam Vivix juga bertindak sebagai antioksida yang kuat yang mana di dalam aspek kesuburan, ia membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan cara meningkatkan kualiti benih telur , melindungi benih telur daripada menjadi rosak, dan memastikan telur-telur ini mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk membesar dan disenyawakan.



  

2. GLA COMPLEX
 
Adalah Asid lemak penting Omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin-bahan untuk membantu menstabilkan hormon wanita dan mencegah kanser daripada berlaku.

Ia membantu mengawal dan mengatur kitaran haid serta mengurangkan masalah senggugut.
 
Ia juga membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti.

 
 
3. ALFALFA
 
Bertindak sebagai kacip fatimah moden dan merupakan raja segala tumbuhan.
 
Memberikan kelegaan semasa haid dan mengurangkan masalah senggugut.
 
Menyahtoksin segala yang tidak baik dari badan manusia, mencuci darah,hati dan usus.
 
 

 
4. OSTEMATRIK
 
Senggugut yang teruk akan menimbulkan masalah kesuburan, keguguran dan kesakitan.
 
Jadi dengan amalkan ostematrik, ia boleh mengurangkan masalah senggugut atau kekejangan di bahagian otot rahim serta pinggang.
 
 
 
Kesimpulannya, apabila mengamalkan Vitamin Shaklee di atas, ia bukan hanya membantu dalam masalah haid tidak teratur malah ia membantu:- 

  • kulit wajah lebih berseri
  • badan lebih bertenaga
  • badan lebih sihat
  • disahkan hamil
  • tiada lenguh-lenguh badan dan sakit badan

Jadi apa tunggu lagi... wanita-wanita diluar sana boleh cuba berikhtiar dengan Vitamin Shaklee untuk membantu menyelesaikan masalah haid yang tidak teratur kerana kitaran haid yang teratur melambangkan kesuburan, kewanitaan dan kesihatan.


Untuk dapatkan produk di atas, hubungi saya di WhatSAPP www.wasap.my/60176478272
Fb page: vitaminsihatcergas
Ig : raidarizal
COD: Teluk Intan, Langkap, Simpang Empat, Bagan Datok, Kg Gajah
POS: Seluruh Malaysia
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment