Saturday 27 January 2018

Minyak ikan Omega 3 untuk ibu hamil dan ibu menyusu


MANFAAT OMEGA 3 UNTUK IBU  DAN ANAK 




Assalamualaikum semua. Alhamdulillah syukur diberi kesihatan yang lebih baik untuk teruskan penulisan dan perkongsian tentang ilmu nutrisi pada kali ini.

Entry saya kali  ini berkenaan dengan MANFAAT MINYAK IKAN OMEGAGUARD. Yang pastinya manfaat OmegaGuard itu, ibu dapat anak pun dapat.

Cuba ibu-ibu ingat balik dulu semasa kita hamil, doktor sangat galakkan supaya kita ambil makanan yg kaya dengan asid lemak omega 3.

Kenapa? 

Dan apa itu omega 3? Minyak ikan adalah sumber omega 3 yang terbaik di alam semulajadi.


Ada banyak supplement minyak ikan dipasaran sekarang. Antaranya:-





tapi Vitamin OMEGAGUARD adalah supplement minyak ikan yang berkualiti tinggi dan bergref farmaseutikal dan ia adalah sumber omega 3 yang terbaik. Klik DISINI


BAGUS UNTUK IBU HAMIL


Sebab apa bagus?
  1. membantu perkembangan janin atau bayi semasa dalam kandungan ibu.
  2. membantu dalam perkembangan memori janin.
  3. DHA yang terkandung di dalam Omegaguard itu merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina janin.
TAPI HARUS DIINGATKAN BAHAWA

Apabila kandungan sudah memasuki minggu ke 36, pengambilan OmegaGuard Shaklee haruslah diberhentikan kerana Omegaguard ini juga berfungsi untuk memecahkan darah. Risiko sangat bahaya pada ibu yang mengambil OmegaGuard pada usia kandungan 36 minggu ke atas kerana boleh mengalami tumpah darah.

Namun ibu-ibu boleh untuk meneruskan makanan lain yang kaya dengan asid lemak Omega 3 seperti ikan tuna, ikan sardin, ikan salmon, telur ayam, jenis kacang kekacangan dan KLIK DISINI


BAGUS UNTUK IBU MENYUSU


DHA yang terkandung dalam omega 3 ialah membantu menyingkirkan lemak-lemak yang berlebihan agar ibu kekal langsing dalam tempoh penyusuan.

Bayi yang disusukan oleh ibu yang mengambil OmegaGuard akan memperolehi tahap IQ dan kebolehan berfikir yang tinggi, kualiti tidur yg lebih baik, imuniti yg lebih baik dan dapat mengurangkan risiko alergik.

Juga ia bertindak sebagai anti radang, membantu melegakan batuk dan kahak bagi bayi atau kanak kanak.












PENGALAMAN SAYA


Setiap hari saya akan makan OmegaGuard ini bukan untuk saya sahaja malah  untuk baby saya.  Apabila saya makan OmegaGuard, baby saya akan mendapat khasiatnya melalui penyusuan susu ibu dan ia boleh membantu melegakan batuk kahak anak saya kerana anak saya mudah terkena jangkitan daripada orang sekeliling.

semasa anak dimasukkan ke hospital akibat batuk berkahak semasa berumur 4 bulan



Itu saja perkongsian saya tentang kebaikan OmegaGuard untuk ibu hamil dan ibu menyusu. 


Semoga kita berjumpa lagi di lain perkongsian. Assalamualaikum...


Sebarang pertanyaan atau ingin mendapat konsultasi untuk menangani penyakit ini boleh terus menghubungi saya di WhatSAPP www.wasap.my/60132171534

email:  Kedai Kekda
Fb: rul aida muda
Fb page: Raidamama vitamin
Ig : rulaidamuda

COD: Teluk Intan, Langkap, Simpang Empat, Bagan Datok, Kg Gajah
POS: Seluruh Malaysia











No comments:

Post a Comment