Sunday 8 April 2018

Dah lama kahwin? Dah ada zuriat? Usaha dengan vitamin shaklee



USAHA MENDAPATKAN ZURIAT DENGAN SHAKLEE


Mendapat perkhabaran berita yang sangat-sangat gembira, syukur pada Allah yang Maha Kuasa bahawa sepupu akhirnya telah mengandung setelah bertahun-tahun lamanya menunggu zuriat daripada darah daging beliau. Beliau telah berkahwin selama 14 tahun dan sudah pun mempunyai seorang anak angkat yang kini berumur 6 tahun. Tidak mudah putus asa, sentiasa berusaha dan mencuba pelbagai rawatan untuk mendapatkan zuriat sendiri. 


Mempunyai suami yang begitu penyayang, tidak mudah terguris dengan kata-kata orang diluar sana berkenaan isteri yang masih tidak mengandung walaupun sudah berkahwin berbelas-belas tahun lamanya.

Syukur pada Allah yang telah memakbulkan permintaan mereka suami isteri untuk mendapat zuriat sendiri.
Kisah mereka amat mencuit hati saya. Setelah mendapat tahu yang isteri mengandung, terus suami tidak membenarkan isteri untuk memandu kereta sendiri. Nak pergi mana-mana kena dengan suami tak macam sebelum mengandung. Mestila nak kena jaga kan.. dah tunggu berbelas-belas tahun baru mengandung.

Ramai pasangan diluar sana yang masih lagi mencari atau ingin mencuba apa lagi rawatan atau vitamin yang sesuai untuk diri mereka untuk mendapatkan zuriat.


TTC-TRY TO CONCIEVE


Maksudnya cubaan untuk menghamilkan diri dengan apa-apa cara yang dirasakan sesuai untuknya.

Ada 5 jenis rawatan kesuburan untuk membantu isteri supaya cepat hamil:-

i) Ubat Hormon
Membantu wanita membebaskan telur pada peringkat ovulasi di kitaran haid. Doktor akan mengesyorkan agar isteri mengambil ubat (Clomid) pada hari ke 3 haid untuk 5 hari. Ovulasi akan berlaku selepas 7 hingga 8 hari rawatan ini. Doktor akan mengesahkan waktu ovulasi serta waktu terbaik untuk melakukan hubungan seksual. Waktu ovulasi dapat disahkan dengan beberapa ujian contoh seperti ujian darah.


ii) Suntikan Hormon
Membantu pembentukan telur yang sihat dalam rahim wanita serta membantu pembebasan telur semasa peringkat ovulasi. Juga berkesan meningkatkan jumlah sperma pada lelaki. Ia meningkatkan kebarangkalian untuk mendapat kembar 2 atau 3.

iii) Kaedah IUI
Memindahkan sperma lelaki yang bergerak pantas terus ke dalam rahim wanita melalui satu tiub halus sewaktu ovulasi hampir berlaku. Isteri diberi ubat kesuburan untuk beberapa hari sebelum prosedur dilakukan. Dan suami perlu menyediakan sampel sperma semasa hari prosedur. Sperma yang sihat akan dipilih dan dipindahkan terus ke dalam rahim melalui tiub kecil.

iv) Teknik IVF
Persenyawaan in Vitro-mensenyawakan sample sperma dan telur di dalam makmal. Kemudian embrio yang terhasil akan dipindahkan ke dalam rahim wanita.

v) Pembedahan
Bermaksud kaedah pembedahan major (laparatomy) atau pembedahan kecil (endoscopy). Kaedah pembedahan ini dapat merawat masalah kesuburan seperti endometrosis, pembentukan cyst serta tiub fallopian tersumbat.

Semua kaedah rawatan ini perlu dibincangkan secara terperinci dengan doktor dan doktor akan memilih prosedur yang terbaik untuk rawatan kesuburan.

Ada juga isteri-isteri diluar sana yang mencuba rawatan kesuburan dengan mengamalkan pengambilan VITAMIN SHAKLEE.

VITAMIN SHAKLEE

Ada orang bermula dengan DETOX.

DETOX ialah proses pembersihan badan daripada toksik yang akan membuatkan badan kita menjadi lebih SEGAR dan SIHAT.

TOKSIK ialah suatu bahan yang terkumpul dalam badan kita dan ianya merbahaya sekiranya tidak disingkirkan. Ia datang sama ada melalui Pemakanan kita (pengawet atau terdedah dengan pencemaran), Air (air yang tidak bersih), Udara (pencemaran udara-jerebu), Gaya Hidup (pengambilan rokok atau diet tidak sihat) DAN Badan kita (menghasilkan toksik sendiri akibat stress).

Dengan kaedah detox bersama SHAKLEE, badan kita akan memiliki Nutrisi Lengkap  sepanjang proses Detox.

Harus diingat, proses detox ini bukan sahaja untuk yang cuba hamil namun ianya untuk sesiapa sahaja yang ingin mendapatkan berat badan ideal dan diet secara sihat.

Amalkan set detox selama 7 hari dan makan secara sihat selama sebulan, dan ambil SET KESUBURAN SHAKLEE.

Ada juga orang bermula dengan SET KESUBURAN terus tanpa melalui DETOX.

Dan sekiranya seseorang itu sudah tahu yang dia mengalami masalah fibroid atau cyst, elok memaklumkan kepada Pengedar Shaklee supaya dapat membantu mengesyorkan Vitamin apa yang sesuai untuk dirinya. 

RAWATAN TTC DENGAN VITAMIN SHAKLEE

1) SET DETOX



2) SET KESUBURAN





3) SET FIBROID



TESTIMONI HAMIL DENGAN VITAMIN SHAKLEE



consume GLA sebelum upt positive


menemui cyst setelah consume GLA



ketemui cyst setelah consume vivix.
Vivix adalah salah satu set detox, set kesuburan dan set fibroid/ cyst
Nak berikhtiar untuk hamil dengan vitamin shaklee?
Hubungi saya di kedai kekda @ WhatSapp di 0132171534














No comments:

Post a Comment